Kupując nuggetsy w tradycyjnym fast foodzie, nigdy nie mamy pewności, czy mięso na nie wykorzystywane jest do końca zdrowe. Do tego dochodzi jeszcze prawdopodobieństwo tego, że smażone lub pieczone były w starym, wielokrotnie używanym oleju. A to już prawdziwa katorga dla naszego żołądka.

Na szczęście, w trosce o zdrowie naszych jelit oraz całego systemu trawiennego, możemy przygotować proste i smaczne nuggetsty domowe. Jak to zrobić? Jest to dziecinnie proste! Wystarczy kilka świeżych piersi kurczaka, pokrojonych oczywiście na drobne kawałki. Nie powinny być one jednak zbyt małe. Bardzo ważna dla nuggetsów jest panierka. Przygotować ją możemy z tradycyjnej bułki tartej, albo z różnych płatków – kukurydzianych bądź owsianych. Przed panierowaniem trzeba koniecznie doprawić wszystko solą, pieprzem, papryką, typowymi przyprawami do mięsa, obtoczyć kawałki w mące, dzięki temu panierka będzie do nich ściśle przywierała i nie będzie odpadać. Panierowanie zaczyna się od obtaczania w mące, później obtaczamy mięso w rozbitym jajku z odrobiną soli i na końcu panierujemy kawałki kurczaka z każdej strony w płatkach lub bułce. Można to robić wielokrotnie, wtedy panierka będzie grubsza.

Pieczone czy smażone

Przy posiadaniu sprawnego domowego piekarnika warto zdecydowanie wybrać formę pieczenia, bo jest ona zdrowsza. Mięso przebywające na rozgrzanej patelni zalanej olejem, traci swoje cenne właściwości odżywcze i staje się jedynie zapychaczem. Na natłuszczoną lekko blachę kładziemy więc przygotowane nuggetsy, zalewając je także dodatkową porcją oleju, ale nie tak, żeby wszystko pływało. Piecze się to około pół godziny. Najlepiej podawać je już częściowo ostudzone, niezbyt gorące.

Z czym podawać nuggetsy?

Rozwiązań jest co najmniej kilka. Wiele osób uważa, że najlepsze są do nich frytki. Można też podawać zdrowszą wersję z gotowanymi ziemniakami oraz różnego rodzaju sałatkami i surówkami. Na sałatki nadają się dowolne warzywa sezonowe, pomidory, kapusta, rzodkiew, sałata, wszystko, czym zalane są nasze stragany.